کد خبر: ۸۰۴
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

بلندقامت‌ترین دخترنوجوان ایران در تیم ملی والیبال

برای اثبات توانایی‌هایش کاری نبوده که نکرده باشد و عنوانی نبوده که به دست نیاورده باشد اما باز هم در مشهد ارگان و تیمی پیدا نشده که از مبینا سادات غفاریان و دیگر ورزشکاران بااستعدادی مانند او پشتیبانی ‌کند. این ورزشکار 15ساله والیبال فقط 6سال است که رشته ورزشی والیبال را به‌طور حرفه‌ای آغاز کرده، اما در همین مدت او با داشتن 190سانتی‌متر قد، لقب بلندقامت‌ترین دختر نوجوان ایران را به دست آورده است.

برای اثبات توانایی‌هایش کاری نبوده که نکرده باشد و عنوانی نبوده که به دست نیاورده باشد اما باز هم هنوز در مشهد ارگان و تیمی پیدا نشده که از مبینا سادات غفاریان و دیگر ورزشکاران بااستعدادی مانند او پشتیبانی ‌کند.

 این ورزشکار 15ساله والیبال فقط 6سال است که رشته ورزشی والیبال را به‌طور حرفه‌ای آغاز کرده، اما در همین مدت او با داشتن 190سانتی‌مترلقب بلندقامت‌ترین دختر نوجوان ایران را به دست آورده است. بازی در تیم قهرمان لیگ برتر والیبال کشور و حضور در تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان فقط بخش کوچکی از افتخارات ورزشکار محله آیت‌ا... خامنه‌ای است.

 

کسب عناوین قهرمانی

مبیناسادات غفاریان در خانواده‌ای بزرگ شده که پدر و مادر هر 2ورزشکار هستند و همین زمینه‌ساز علاقه او به ورزش می‌شود. غفاریان درباره ورودش به دنیای توپ و تور می‌گوید: سال93 والیبال را به‌طور حرفه‌ای با حضور در سالن شهید کاظمیان چهارراه لشکر شروع کردم. 

2سال بعد به‌طور پیاپی در مسابقات نونهالان آموزش و پرورش استان با تیم ناحیه2 اول شدیم. سال95 مقام دوم و سال96 مقام اول را در مسابقات والیبال استان کسب کردیم. سال 97 افتخار دعوت به اردوی تیم ملی امید نصیبم شد، اما برای مسابقات به دلیل سن کمی که داشتم اعزام نشدم. 

در این سال با تیم استان در مسابقات قهرمانی کشور عنوان دوم را از آن مشهد کردیم. سال98 مقام چهارم قهرمانی کشور را در لیگ دسته یک جوانان و مقام سوم قهرمانی کشور را در لیگ دسته یک نوجوانان کسب کردیم. همچنین افتخار دعوت به تیم ملی نوجوانان برای اعزام به مسابقات آسیایی در کشور تایلند را به دست آوردم، اگر چه این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. سال بعد با قبولی در امتحان تیم والیبال سایپا به جمع بازیکنان این تیم به عنوان جوان‌ترین بازیکن پیوستم و با آن در رقابت‌های لیگ برتر عنوان قهرمانی کشور را کسب کردم.

والیبالیست تیم ملی جوانان کشور با گلایه از رسیدگی‌نکردن به ورزشکاران خانم اضافه می‌کند: متأسفانه به ورزش بانوان در ایران و به‌ویژه در مشهد بها داده نمی‌شود. نه‌تنها تیمی در استان نداریم بلکه هیچ حمایتی از مسئولان نمی‌بینیم. من حتی برای یک سالن که هیچ امکانات بدن‌سازی ندارد و تنها تجهیزاتش یک توپ و تور است 450هزار تومان شهریه برای هر ماه پرداخت می‌کنم. در این مدت تنها خانواده و خانم‌ها مانیا سلیمانی مربی من در مشهد و مریم هاشمی مربی تیم سایپا از من پشتیبانی و حمایت کردند.

 

می‌خواهم جوان‌ترین لژیونر ایران شوم

غفاریان درباره برنامه‌هایی که برای آینده‌اش دارد می‌گوید: من برای فصل آینده هنوز با سایپا قرارداد نبسته‌ام چون شرط آن‌ها این بود که باید در پایتخت زندگی کنم که این برایم ممکن نبود. با یک تیم والیبال از آلمان هم مذاکراتی کردم که هنوز به سرانجام نرسیده است اما هدف و برنامه اول من این است که در صورت امکان با یک تیم اروپایی قرارداد ببندم تا علاوه بر لقب بلندقامت‌ترین بازیکن نوجوان، لقب لژیونر نوجوان ایران را نیز به دست بیاورم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44